Přeskočit na hlavní obsah

testujeme ~ kupované příkrmy (díl 1.)

Moc často to nedělám, ale občas koupím i nějaký příkrm v obchodě. Řeším tak hlavně cestování, kdy není možné, abych s sebou vzala svoje příkrmy. To je podle mě mimochodem hlavní nevýhoda předpřipravených příkrmů mražením na rozdíl od zavaření...

Nejde ani tak o to, že bych byla nějaký zarytý odpůrce všeho, co není domácí, kupované příkrmy se mi příčí spíš z důvodu jejich "produktovitosti". Tím myslím, že aby se producentům vůbec vyplatilo je vyrábět, musí být aspoň trochu "ošisezné". 

Když si prostudujete složení kupovaných příkrmů, často zjistíte, že v nich převažuje voda, že jsou pak proto opětovně zahušťované např. rýžovou moukou a že v různých směsích převažuje nejlevnější zelenina typu mrkve či jablka. I z těchto důvodů mi pak příkrmy přijdou prostě drahé.

Přes to všechno jsou i pro nás kupované příkrmy fajn pomocníkem. Postupně jsem se na trhu s nimi +/- zorientovala a mám za to, že už vím, které značky stojí za nákup. Do budoucna vždy, když jednou za čas nějaký koupím, tak ho rovnou i zhodnotím na blogu, ať z toho třeba má někdo nějaký užitek.

Dnes se kouknu na jeden masozeleninový a jeden ovocný příkrm, které jsem kupovala při poslední cestě k Nekorektního rodičům. Jedná se o:

  • Hami - Ovocný koktejl s mandarinkou
  • Babylove - Maso-zeleninový příkrm s těstovinami a rybou

Hami moc v lásce nemáme, ale koupila jsem ho proto, aby Toník ochutnal mandarinku (i když jí je tam tedy jen trošku). Na druhou stranu německá značka Babylove je naše osvědčená a oblíbená volba, která bývá "ošizená" jen minimálně a představuje tak hodně muziky za málo peněz.


První se podívejme na mandarinkové Hami. Ovoce zde tvoří 61 % příkrmu, na druhém místě ve složení je voda (dopočet říká, že bude tvořit okolo 20 % příkrmu), pak následuje 10 % mrkve, 6 % rýžové mouky, citronová šťáva a vitamín C. 

Když se podíváme na ovocnou složku, zjistíme, že ony mandarinky jsou ve formě šťávy a představují 6 % příkrmu. Zbytek je šťáva z hroznů, jablko a banán. 6 % není moc, ale dobrá. Spíš mi vrtá hlavou, proč je více než polovina ovocné složky hroznová šťáva a hrozny přitom nejsou na obrázkové straně etikety skoro vidět. Tak i tak, nic hrozného to není.

Co mě zaráží víc, je fakt, že ovocné šťávy + voda tvoří dohromady více než 60 % příkrmu. No není pak divu, že je nutné použít pro zahuštění rýžovou mouku. A mrkev. Ta bude v příkrmu přítomná nejspíš i proto, že je levná a příkrmu dodá parádní "mandarinkovou" barvu.


Příkrm byl VELMI tekutý, na což z domácích příkrmů nejsem moc zvyklá, takže mi to při krmení všude kapalo a byl to celkem zážitek. Chuťově byl příkrm kyselý, ale jinak nevýrazný. Mandarinky jsem v něm necítila, spíš citron a jablko. Toník ho snědl "bez řečí", ale on není moc dobrý indikátor, protože ovoce mu jede snad všechno. :) Nicméně tekutost příkrmu mu vadila, příkrm mu kapal z pusinky, jak se snažil žvýkat jako obvykle.


Z Babylove jsem byla naopak překvapená pozitivně. Příkrm obsahuje 48 % zelniny (43 % mrkev a 5 % fenykl), 26 % špaget, vodu lze dopočítat na zhruba 17 %, ryby tam je 8 % (dokonce dva druhy - pangasius a losos) a 1 % oleje. Složení se mi zdá fajn, množství vody je nejspíš adekvátní k tomu, že všechno ostatní je tuhé (žádné šťávy). Jako plus hodnotím i to, že příkrm není ničím dalším dodatečně zahušťován. Potěšily mě i dva druhy ryby a použití fenyklu.


Konzistence byla hutná, hladká a přilnavá, ideální na krmení lžičkou i na cestách. Příkrm chutnal mně i Toníkovi. Nemám mu co vytknout.


Až zase příště někam pojedeme a já budu kupovat skleničky, určitě zase nezapomenu zhodnotit a o výsledky se podělit. Snad by se to mohlo někomu z Vás hodit.

Na závěr příspěvku přidávám Toníka, který byl dnes poprvé ve sporťáku. Když už ho nemám vyfoceného v akci u jídla.. :)


Komentáře

  1. jeste bych asi omrkla vyzivove hodnoty. rikam si, ze hroznova stava je docela sladka, a tak ikdyz neobsahuje prikrm cukry "navic", ze sve podstaty bude mozna obsahovat dost "prirodniho" cukru, ktery neni citit pres citronovou stavu. nevim, jestli jsou nejake regulace na mnozstvi cukru v detskych prikrmech..

    OdpovědětVymazat
  2. Za sebe mohu doporucit Alnaturu ovocne prikrmy. Sice se nejedna o detskou radu, ale slozeni mi prijde pratelske k detem.
    Po ruce mam Jablecno- hruskove pyre, ktere ma ve slozeni 60% jabka, hrusky 40%. Prijemne je i mnorstvi 360g

    M.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př