Přeskočit na hlavní obsah

Olívka ~ šestiměsíční

Olívka má půl roku a teď v posledních dnech se mi vyloženě zdá, že se změnila z miminka na malou slečnu. Úplně ze dne na den, neumím to vysvětlit. Olívčin šestý měsíc byl relativně poklidný, zažili jsme návrat do rutiny (resp. její upevnění), zavedení prvních příkrmů, ale i první nemoc. Olívka se od Toníka nakazila nějakou zákeřnou virózou a pár dní horečkovala až okolo 39 stupňů. Dvě nemocné děti, to bylo teda něco, ale nasbírala jsem zase nějaký materiál pro připravovaný článek o tomto tématu. Snad brzy ho najdete na blogu. A teď Olívka.



Už šest měsíců jsem vděčná za to nejhodnější, netrpělivější a nejveselejší miminko. Ani si nechci představovat, jak by to u nás vypadalo, kdyby tomu bylo jinak. Olívka nám to opravdu hrozně ulehčuje. (A věřte mi, že i takto je to s dětmi mazec!). V šestém měsíci, pokud vynechám ten nešťastný nemocný týden, zase pěkně spinkala v noci i přes den. V noci spí zhruba od půl osmé do sedmi do rána. Samozřejmě se několikrát (průměrně čtyřikrát?) budí na kojení. Pokud už spím, beru si ji k sobě do postele a ani sama nevím, kolikrát do rána vlastně kojím. Díky tomu si udržuji dostatkem spánku psychické zdraví. :D Trochu změna je, že už nemá tak dlouhý a plynulý ten první spací úsek a většinu večerů se probudí alespoň jednou ještě než my jdeme spát. To samozřejmě ničemu nevadí. Trochu nám to "ukrajuje" společný čas bez dětí a taky teď už zase nemůžu vyrazit večer po jejím uložení na chvíli ven. (Což jsem mimochodem předtím už dvakrát udělala!) Ale co nadělám, ono to zase přijde. Přes den spí nejčastěji dva delší (90-120 minut) nebo tři kratší (do 60 minut) úseky. Když je vzhůru, hraje si, válí sudy a pozoruje nás. Celkem se zabaví sama a není nijak náročná. Když je vzhůru jen ona a Toník spí, můžu i celkem něco doma zvládnout, uvařit nebo něco poklidit třeba. A to se hodí, věřte mi.

V druhé půlce ledna jsme znovu začali s příkrmy a tentokrát už jde všechno hladce. Ano, některá zelenina ji dělá trochu neplechu v bříšku, ale většinou už je vše OK. K obědu sní jen pár lžiček, maximálně tak 40 g, ale postupujeme kupředu v množství i v druzích zeleniny. Zkusila cuketu, mrkev, dýni (ta chutná nejvíc), pastiňák, kedlubnu, fenykl, brokolici, něco už i ve vzájemné kombinaci a taky v kombinaci s bramborem. V sedmém měsíci mám v plánu začít přidávat taky maso.

Na půlroční prohlídce Olívka měřila 66 cm a vážila rovných 8 kilo. Tedy délka normální až lehce pod průměrem a váha úctyhodná - stejná nebo vyšší než u zhruba osmdesáti procent holčiček její délky. Toník v jejím věku měl o dva centimetry a o necelé kilo víc, takže možná proto, mi vůbec velká nepřijde. :) 

Olívka se už přetáčí na všechny strany a cíleně valí sudy přes celou místnost. Když jsem umývala koupelnu a ona byla v kuchyni na zemi. Překoulela se přes půl kuchyně a celou předsíň až za mnou do koupelny. :D Zvládne i pivotovat a změnit tak směr válení. Je to teď její nejoblíbenější činnost, komu by se nelíbilo být najednou mobilním, že? Z hrubé motoriky zvládá také stát (když ji držím, nejčastěji u mě na klíně) a dělat hopihopi. Jinak se umí přemístit k předmětu zájmu, přendává si hračku z ruky do ruky a pustí ji, když už ji nepotřebuje. Pokud ji hračka vypadne nebo jí Toník hračku vezme, dost protestuje. Dovede se na hru s hračkou (nebo ještě lépe s "hračkou" - jako jsou třeba střapce na dece nebo moje papuče) velmi dlouho soustředit, klidně i několik minut. Taky se otáčí za hlasem, začíná reagovat na své jméno, má ráda jednoduché hry a grimasy a když na ni s Toníkem žvatláme. Sama ještě teda nežvatlá vůbec, ani žádné jednoduché slabiky natož zdvojování u ní nehrozí. Toník byl v tomhle úplně stejný.


Olívčin šestý měsíc obrazem:














Komentáře

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př