Přeskočit na hlavní obsah

těhotenská ~ taška do porodnice

Podruhé těhotná, za zhruba sedm týdnů mám rodit a zatím jsem vůbec neměla chuť ani zájem se zabývat nějakou extra přípravou věcí pro mimčo. Bude to hodně dané i tím, že všechny věci po Toníkovi máme vyloženě v pohotovosti - postýlka je složená a zatím v ní spí Toník (musíme pořídit novou!), kočárek máme a zatím v něm jezdí Toník (plánuji střídat korby a druhé dítě nosit či v Toníkově případě i vodit), oblečení máme milion po Toníkovi i půjčeného, šátek budu mít půjčený od kamarádky. Vlastně je toho jen velmi málo, co nám chybělo vyloženě dokoupit.

No a pak před pár týdny (nebo měsíci?) Nekorektní přinesl z jedné naší blízké lékárny poukaz na 10 % slevu na eshopu Pilulka.cz. Jak je naším "dobrým" zvykem, dlouho nám visel připnutý na digestoři, až téměř vypršela jeho platnost. Tak jsem se hecla, sedla k PC a udělala velkou objednávku s ambicí naházet do košíku úplně všechno, co bude třeba. Tak uvidíme, jestli nebudu muset ještě někde něco později shánět.

Objednala jsem věci pro sebe do porodnice, nějaké položky pro malou a něco i pro Toníka. V tomto příspěvku shrnu, co a jak je podle mé zkušenosti potřeba do porodnice, a třeba tím inspiruji někoho v podobné situaci. :)

Tak teda - věci do porodnice podle Mateřské povolené

Doporučený seznam věcí do porodnice se liší ústav od ústavu. Někde Vám např. poskytnou plenky pro miminko či porodnické vložky, jinde si musíte vzít vlastní i toaletní papír (což je samozřejmě případ naší porodnice, jak jinak. :D ) Proto (hlavně prvorodičkám) doporučím kouknout na stránky vybrané porodnice, měli by to tam mít (a nebo taky ne, což je případě naší porodnice - nekecám. :D ) Pokud jste typ člověka, co se rád připraví opravdu do nejmenších detailů, není problém vygooglit různé seznamy a doporučení. Já jsem se pro osvěžení paměti taky po nějakém koukla, ale nebylo to třeba, pamatovala jsem si to vše dobře. Takže co s sebou do porodnice? Já doporučuji tři tašky.

1) Taška na sál

Tam si zabalte všechno, co budete chtít mít u sebe u samotného porodu. Nejdůležitější jsou asi:


  • DOKLADY (OP, kartička ZP, těhotenská průkazka, oddací list či rodný list + prohlášení o otcovství, porodní plán)
  • papuče - ideálně vhodné i do sprchy
  • noční košili s vhodným rozepínáním - já jsem raději volila erární nemocniční a budu zase
  • jídlo a pití - doporučuji cokoliv, co Vám rychle doplní energii či zvedne náladu - rozinky, čokoláda, jogurtový nápoj, piškoty, apod. 
  • cokoliv, co Vám osobně porod zpříjemní - termoláhev, vonný či masážní olej, hudba, vlastní ručník, gumička do vlasů, pomáda na rty, osobní talisman, apod.
  • věci pro doprovod - jídlo, pohodlné oblečení, foťák, nabíječka, ...

2) Taška na pobyt v porodnici po porodu

Ta bude asi poněkud větší, počítejte, že v porodnici budete minimálně tři dny, v každém případě, pokud něco zapomenete, vždycky Vám to může rodina přivést, takže netřeba se nějak extra stresovat. Já doporučuji:

  • oblečení do nemocnice, např. vhodné "kojící" košile, župan nebo lehký svetřík, kojící podprsenky, ponožky, papuče - já jsem budu (opět) volit košile erární, stejně je člověk každou chvíli špinavý a nechce se mi tahat si několik vlastních košil, když čistý erár můžu mít od nemocnice v podstatě kdykoliv. Jo a na oddělení šestinedělí bývá kvůli miminkům dost teplo, takže s teplými kousky to taky nebudu přehánět..
  • osušky a ručníky - plánuji aspoň 2 osušky a menší ručník - počítejte s možným ušpiněním, já si kdyžtak čisté nechám pak přivést
  • porodnické vložky - beru 3 balíky, byla to první věc na mém seznamu k objednání. Vím, že minule jsem měla značku jinou (nevím už jakou), ale tentokrát zkusím tyhle:

  • jednorázové porodnické kalhotky - minule mi vyhovovaly síťované a nohavičkový střih, tak jsem je objednala zase, beru 2 balení po dvou kusech

  • vložky do podprsenky - ty jsem neobjednávala, protože jich mám hodně ještě od prvního porodu, skoro jsem je nepotřebovala a pak jsem používala látkové (a i ty jen možná první týdny po porodu), ale nikdy nevíte, jak to zrovna u vás tentokrát s laktací bude, takže je asi fajn mít i nějaké jednorázové, kdyby něco.
  • jemný toaleťák, kapesníčky, ubrousky, ...
  • kosmetiku pro sebe - cokoliv, co jste zvyklí používat. Osobně doporučuji "patlat" toho v porodnici na sebe co nejméně, miminko to ocení a i vy si odpočinete od vaší kosmetické rutiny. Chápu, že některé maminky chtějí být ihned načančané, třeba kvůli fotkám, ale tohle fakt není můj případ. Já si vystačím s kartáčkem a pastou, mycí emulzí, šampónem, hřebenem a neparfémovaným krémem na obličej. 
  • krém na popraskané bradavky či na poporodní poranění, hemeroidy, apod. - já tentokrát nijak extra neřeším, na bradavky půjde bepanthen, co beru pro mimi, na další obtíže Vám rádi v případě potřeby v porodnici něco nechají namíchat
  • cokoliv dalšího, co potřebujete k životu - léky, elektroniku, knížku, propisku, jídlo, nabíječku, apod.

a pro miminko:

  • plenky  - beru balík jednorázu s výkrojem na pupík, velikost 1

  • oblečení - pokud nechcete erár (my erárníma košilkama a zavinovačkama apod. nepohrdneme, takže nic nebereme), hodit se může i vlastní čepička či bavlněné rukavičky (mimča mají dlouhé nehtíky, pokud jsou donošená, a mají tendenci se škrábat, já jako zkušená matka vezmu dětské nůžtičky a kdyžtak ostříhám)
  • přebalovací podložky - většinou v porodnici mívají, já vezmu jen jednu látkovou
  • ze tři klasické bavlněné plínky pod mimi - objednala jsem mušelínové na léto, ať má malá i něco nového (všimněte si, že na růžovou si nijak extra nepotrpím)

  • s kosmetikou bych to nijak nepřeháněla - prvorodičkám asi usnadní život vlhčené ubrousky na zadek, já vezmu jen malé balení a zkusím spíš mýt pod vodou, pak doporučuji obyčejný olejík nebo Infadolan na mazání - miminko se bude v prvních týdnech dost loupat - a mastičku na opruzeniny (Bepanthen beru z domu, i když se většinou v porodnici dávají i nějaké vzorečky)

3) Taška na cestu domů

Tu Vám může někdo přivést i později, třeba až s autosedačkou (a příp. dekou či fusakem do autosedačky). Nachystejte si dle počasí vhodné oblečení pro sebe i pro miminko na cestu domů. Pro sebe i včetně bot, pokud je u sebe v porodnici nebudete mít. Doporučuji spíše něco, co jste nosily v těhotenství, ono to bříško (a všechno) zas tak rychle nestihne zmizet. Ale nebojte, dlouho to nepotrvá!

Taaaak a teď už to jen zabalit. :) A příště se budu věnovat tomu, co pořídit "do výbavy" novému miminku, pokud už jedno doma máte. (Takže slibuji, že seznam nijak velký nebude..) Těšte se.

Jestli mi tu podle Vaších zkušenosti něco do porodnice chybí, napište mi do komentů, ráda se přiučím/přibalím a i ostatní čtenářky to jistě ocení!

Komentáře

  1. já bych ještě doplnila nafukovací kruh (nebo já mám polštářek, co má uprostřed díru - takový kruh) na sezení po porodu pro odlehčení tlaku na poraněnou hráz :-)
    a ještě beru láhev s pítkem, do které si budu chystat hojivou "koupel",vždy po použití WC jsem si tím opláchla hráz, ta se pak lépe hojila - já jsem si koupila hojivou koupel od I.Stadelmannové, ale můžete si udělat hojivý roztok z vody a pár kapek esenciálních olejů: levandule a tea tree.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př