Přeskočit na hlavní obsah

Brno ~ s batoletem na bazén do Řečkovic (a jak to máme s plaváním)

Toník miluje vodu, úplně ji zbožňuje. Strašně rád se koupe a cáká a když se koupe či sprchuje jeden z nás, hned je u vany a natahuje ruce po sprše a hází nám do vany různé předměty jako naše papuče a podobně. :) Nejsem teda žádný ezoterik, ale hned mě napadá souvislost s jeho vodním znamením. Tak i tak jsem se těšila, až trochu povyroste a budeme chodit někam plavat (nebo spíš zatím "plavat").

Vím, že v Brně existuje několik kurzů plavání pro miminka už od cca 6 měsíců věku. Na jednom z nich jsme se byli někdy v té době podívat na ukázkové lekci a bylo to celkem fajn. Toníkovi se to hrozně líbilo, krásně kopal nožkama, dovedl se instinktivně chytnout rukama okraje bazénu a držet se tak, že jsem ho mohla pustit, voda na hlavě ani ponořená ouška mu vůbec nevadila - zkrátka tehdy to s ním vypadalo více než pozitivně. 

Nakonec jsem se ale rozhodla kurz nenavštěvovat. Jednak zrovna začínal sychravý podzim, což mi nepřišlo ideální ani pro Toníka a ani pro mě - v zimě se mi do bazénu moc nechce. No a za druhé jsem to nakonec odpískala i z hlediska finančního. 200 - 250 Kč za půlhodinovou lekci mi přišlo hodně. Hlavně když jsme v té době chodili na úžasné cvičení/jógu, takže aktivitu jsme měli. Nicméně jsem měla v plánu se začátkem jara a s Toníkovým vyšším věkem začít chodit normálně do bazénu na volné plavání. 

Plavat na bazén jsme poprvé vyrazili tuto neděli víceméně náhodou. O Velikonocích totiž jedeme na Slovensko a budeme mít možnost i se širší rodinou navštívit některý z místních aquaparků - Bešeňovou nebo Tatralandii. Vím, že tato místa obvykle bývají dost baby-friendly, tak bych to ráda zkusila. Problém ovšem byl hlavně v tom, že mám přesně dvoje plavky, oboje asi 3 roky staré, oboje dvoudílné "opalovačky" a u obou mi jaksi už od prvního těhotenství a po celé kojení je poněkud malý vrchní díl... 

Navíc Nekorektní má permici do Lužánek a plavat chodí jednou či dvakrát týdně, několikrát mi nabízel, jestli si nechci jít taky zaplavat, že pohlídá Toníčka. No lákalo mě to, protože plavání mám ráda a v těhotenství je to přímo super pohybová aktivita. Jenže bych se na "kondiční plavání" prostě styděla jít v opalovačkách (a navíc nepadnoucích). No takže se stalo, co se stát muselo, a já jsem si koupila nové plavky! :D Plavky jsou to přímo nádherné - krásné jednodílné těhotenské, ale zároveň se budou dát nosit i pak. Prostě ohromná radost. (Tady jsou, kdyby někdo hledat tip, koupila jsem je na Zootu a jedná se o značku Mama.licious.)

Takže plavky doma a bylo vymalováno, musely se co nejdříve ozkoušet! :) Hledala jsem tedy na internetu brněnské bazény vhodné pro malé děti a našla jeden super tip na bazén ve Sportareálu Družstevní v Řečkovicích. Za rodinné vstupné 230 Kč (tedy asi tolik, co jedna lekce plavání na kurzu) jsme všichni tři na neomezený čas vstoupili na místo činu. Vstupné se zde platí v automatu, který vrací jen kováky, tak na to myslete, než vyrazíte!

Hned po zakoupení vstupenky nás čekala první a největší nevýhoda tohoto bazénu - oddělené šatny. Toník šel se mnou a bylo tedy na mě samotné vypravit sebe i jeho (to ještě šlo), ale vyřešit to vše i po plavání, kdy už byl hladový a unavený (to bylo o poznání horší). Jinak v neděli v 9 ráno tam skoro nikdo nebyl, šatnu jsme měli s Toníkem v podstatě pro sebe. Šatny jsou pěkné, najdete tam oddělený prostor pro zouvání, skříňky různých rozměrů, nějaká zrcadla a 5 fénů na vlasy. Jo a počítejte se dvackou jako zálohou do skříňky. (Pozor, je dobré vědět, že žádné vybavení pro malé děti - jako přebalováky apod. - tady nenajdete.)



Tady ještě já v TĚCH plavkách, juhů!


Po sprše jsme vstoupili do prostoru bazénu, kde si aspoň v mezičase Nekorektní stihl zaplavat už asi 10 bazénů. Onen "hlavní" plavecký bazén má rozměr 25 x 12,5 metru, hloubku od 1,15 do 1,45 m, teplotu 28°C a je rozdělený na 6 plaveckých drah. Bazén lemuje dřevěná lavice pro odložení věcí.




Přímo u bazénu je malý regenerační bazének o rozměru 5,5 x 2 m, s hloubkou asi půl metru a s vodou teplou 33°C. Ten je přímo ideální pro děti, tak tam jsme všichni spolu i na střídačku (když jeden z nás plaval) trávili čas s Toníkem a jeho hračkami. Zdarma k zapůjčení tam mají i různé plavecké pomůcky, desky, apod. My jsme zatím moc nevyužili, ale pro starší děti super.



Co je pro mě osobně jednou z nejlepších věcí je fakt, že voda v obou bazénech je ošetřována ozonem namísto chloru, takže je nezávadná, nesmradlavá a neštípá do očí.


Dále jsem hodně ocenila, že v ceně vstupného je i vstup do relaxační zóny, kde je k dispozici celkem velká vířivka, infrasauna a finská sauna (ta teda jen v některé časy). Do infrasauny jsem šla dvakrát asi na 6 minut i těhotná, do finské (která v neděli ráno stejně nebyla v provozu) bych nešla. A bylo to teda super to prohřátí po plavání. Zvládla jsem za dobu naší návštěvy uplavat 15 délek (8 prsa a 7 kraulem), což asi není nic světoborného, ale udělalo mi to radost.


Ve vířivce bylo fajn, hlavně když za námi pak přišli kamarádi. To si kluci fakt užili.



Moc se mi líbil i přístup ven a na sluneční terasu (v letních měsících) a bazénová kavárna s fajn sortimentem. Sportareál Družstevní je navíc hned u konečné šaliny jedničky, takže je dobře přístupný i bez káry. 

Celkově jsme v bazénu strávili skoro dvě hodinky, pak už byl Toník opravdu unavený. Už se nemůžu dočkat, až za týden či dva vyrazíme zase. Taky mám v plánu postupně zkoušet i jiná místa v Brně, tak čekejte reporty. Vodě zdar!


Komentáře

  1. Super super, uz se tesime, az to pujdem omrknout s vama! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ha, vidíte to. My přemýšleli, že k vám vyrazíme na návštěvu a chtěli to spojit s návštěvou bazénu. Ale nenašli jsme v Brně žádný rozumný solený. Karim nemá rád chlór, štípe ho to do očí. Ozón zní taky dobře. Tak se domluvíme a přijedeme :)
    Jinak plavat chodíme od 3 měsíců a na Karimkovi je to vidět. Pro mě je super hlavně to, že už minulé léto, kdy byl čerstvě dvouletý, jsem nemusela na plovárně hlídkovat, kam zase skáče, protože už vím, že se jen tak neutopí. Za nás kontakt s vodou určitě doporučujeme :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př