Přeskočit na hlavní obsah

inspirace ~ potisky v akci

V příspěvku "inspirace ~ potisky" z 20.10. jsem Vám poodhalila své plány na domácí potisk Toníkových bodýček. V článku jsem dala dohromady nějakou inspiraci z Pinterestu, ukázala jsem, jaké výtvarné potřeby a jaká basicová body jsem si nakoupila a jaké šablony se mi líbí. Pro připomenutí klikněte ZDE.

No trvalo to, já vím. Bodýčka jsem nakoupila ve velikosti 80, tak mě to moc nepopohánělo do práce. Ale jelikož má Toník příští týden 9 měsíců a velikost 80 je načase pomalu zařadit do šatníku, pustila jsem se do toho.

Toník má teď nějaké horší období se spánkem, takže mi to trvalo tři večery a kousek dnešního rána (zažehlování), ale výsledek je. A krom výsledku vyvstalo i několik poučení. Jak to tedy šlo?

Začala jsem tím nejlehčím - fixem na textil. Jedno bodýčko totiž už nějaký potisk mělo, tak jsem ho jen dozdobila šípy nakreslenými tenkým černým fixem. 





Chtěla jsem si to hlavně vyzkoušet, ale sami vidíte, že výsledek není bůhvíjaký. Fix se trochu rozpil na odstávající vlákenka a výsledek tak působí lehce mázlým dojmem. Vybarvovat s ním pořádně nešlo. No jako rozvička mi to postačilo.

Další krok bylo vyrobit si tiskátko ve tvaru pírka. Na gumu na gumování jsem si pírko překreslila dle šablony z internetu a Nekorektního narkotizační jehlou jsem ho vyryla - tak, aby jeho okolí bylo nižší než tvar, kterým jsem chtěla tisknout.




Razítko jsem pak potřela černou barvou na textil a po otestování výsledku na papíru jsem se pustila do tisknutí naostro. Hotové body dopadlo skvěle, asi se mi líbí nejvíc ze všech vyrobených.




Podobným stylem jsem se pustila do dalšího kousku. Plán byl bílé a několik žlutých trojúhelníků v nerovných řadách na tmavě modrém body. Prvně jsem si do (druhé strany stejné) gumy vyryla trojúhelník.



Barvila jsem jej nejdřív bílou a potom žlutou textilní barvou. Ačkoliv byly obě barvy určené na tmavý textil, bůhví proč mi prostě nechytly. Výsledek je po zaschnutí (spodní foto) hluboko pod očekáváním. Chvilku jsem dokonce zvažovala, že textilní barvu nebudu zažehlovat a zkusím ji z bodýčka vyprat, nakonec se mi to ale začalo jaksi líbit, tak tomuto zvláštnímu vzoru dám šanci.



To bylo vše, co jsem za první večer zvládla. Další večer jsem se pustila do dalšího bodyčka. Plánovala jsem vyrobit si větší šablonu losa a bíle ji vybarvit na béžové body s bílými proužky. Tato představa se mi velmi líbila, nicméně po zkušenosti s bílou barvou jsem se rozhodla udělat losa černého. 

Šablonu jsem si nejprve z PC překreslila na papír, odtud jsem ji vyřezala a přenesla na průhledný tužší obal na knížku. Pak jsem vyřezala i ten a vznikla mi negativní šablona. Pak už ji stačilo jen dobře uchytit na body a vybarvit černou textilní barvou.





I tady není krycí schopnost barvy stoprocentní, navíc mi šablona malinko ujela u losova krku a paroží (zleva), nooo a taky vycentrovat jsem to mohla lépe. Ale s výsledkem jsem i tak moc spokojená. Nekorektní má jako správný Saabista z losa radost.

To bylo pro druhý večer vše, protože se Toník vzbudil a chtěl být vzhůru. (Proklatý osmý zub!) Vyřezávání šablony na dvakrát bylo navíc celkem pracné a dlouhé - hlavně paroží. Proces to chtělo inovovat...

Tak jsem se včera večer vrhla na lišku. Původně měla být žlutá hlava lišky na tmavě šedém body. Moje představa navíc byla, že si vyrobím kromě šablony z obalu na knihy taky tiskátko z gumy a že hlava lišky nebude vybarvená jednolitě, ale vytiskaná nějakým razítkem. No, když už jsem věděla, že žlutá nekryje a že je to vše dost pracné, přešla jsem k prosté černé lišce.

Proces vyřezávání jsem vylepšila, překreslenou šablonu na papíře jsem prostě podložila pod fólii a řezala jsem podle ní rovnou do fólie. To výrobu urychlilo a zpříjemnilo. Tvar liščí hlavy byl taky o dost jednodušší, takže radost vyrábět a za chvíli bylo hotovo.



Dnes ráno jsem každé body několik minut z rubu zažehlovala na nejvyšší stupeň, tak snad to bude držet. Mám z pěti nových Toníkových bodýček opravdu velkou radost. A ráda mu zase někdy něco potisknu. Pro příště si ale určitě vyberu spíše jednodušší cestu, pak by to mělo být i šup šup.



Tak které body se Vám líbí nejvíc? Zkoušeli jste doma někdy něco podobného? Podělte se o zkušenost, ráda se inspiruji. Přece jen jsem v těchto věcech nováček. (A kdo najde na fotkách výše Toníka, má malé bezvýznamné plus.)

Komentáře

  1. Liska-jednoznacne...!

    Vzpominam si na skolni leta kdy jsem do pate tridy na vytvarce a pracovkach brecela...
    Pak jsem se rozhodla ze to prekonam a zacala jsem chodit do zus.tam.jsem byla nejhorsi ze vsech ale uz jsem nebrecela. Expozice zafungovala a ja se rozhodla pro sve povolani...jake bylo me zklamani kdyz sem zjisila ze manualni kreativite se ani zde nevyhnu...
    Cely tento pribeh smeruje k jasnemu zaveru-jani-obdivuji te! Ja si kvuli neschopnosti namyslet a udelat toto pripadam jako celozivotni krypl. A sit ani pect neumim taky...inspirujes!

    OdpovědětVymazat
  2. Liska-jednoznacne...!

    Vzpominam si na skolni leta kdy jsem do pate tridy na vytvarce a pracovkach brecela...
    Pak jsem se rozhodla ze to prekonam a zacala jsem chodit do zus.tam.jsem byla nejhorsi ze vsech ale uz jsem nebrecela. Expozice zafungovala a ja se rozhodla pro sve povolani...jake bylo me zklamani kdyz sem zjisila ze manualni kreativite se ani zde nevyhnu...
    Cely tento pribeh smeruje k jasnemu zaveru-jani-obdivuji te! Ja si kvuli neschopnosti namyslet a udelat toto pripadam jako celozivotni krypl. A sit ani pect neumim taky...inspirujes!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, je to všechno lehčí, než to vypadá totiž. A navíc ve všem jsem podprůměrná a jsem s tím smířená :)

      Vymazat
  3. Za mě pírka. Ale celkově je to fakt pěkný výsledek. Já jsem kdysi koupila barvy na textil i hotová razítka, úspěšně s nimi zničila dvě body a všechno pak hodila hluboko do krabice s výtvarnými věcmi, kde to leží dodnes. Tak teď koukám, že za to asi nemohla razítka, ale ruce. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, no měla jsem štěstí. Navíc blog mě motivuje k tomu nevzdávat to a snažit se více než obvykle. :D Určo to zase vyzkoušej ;)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př