Přeskočit na hlavní obsah

inspirace ~ adventní kalendář

Miluju adventní kalendáře. Už jako dítě jsem se nemohla dočkat, až budu otvírat okénka s obrázky a čokoládou. Asi Vás nepřekvapí, že jsem přesně ten typ, který si otevírá okýnka opravdu poctivě a postupně. :) 

Jako děti jsme nic moc jiného než čokoládíčkové adventní kalendáře z obchodu neznali. Pamatuji si, že asi ve 14 nebo 15 letech (to už jsem byla druhým či třetím rokem na intru) jsem od mamky dostala první alternativu. Tou byl čajový adventní kalendář, kde byl v každém okýnku pytlík nějakého jiného druhu čaje. Zamilovala jsem si to a několik let po sobě jsem měla místo čokoládového tento.

Adventní kalendáře stále od své mamky dostávám (jsem zvědavá, kdy na to budu už příliš dospělá :) ). Letos to byl ale oříšek, protože nikomu nemohla ujít neustále klesající kvalita adventních kalendářů nabízených v obchodech. Proto mamka nakoupila podle dTestu. (Alternativně se můžete kouknout na A dost!, pokud Vás to zajímá..)

Nicméně já jsem se letos hrozně těšila, že si adventní kalendář vyrobím vlastní. Zvažovala jsem, jestli ho vyrobit rovnou pro Toníka, že bych mu do "okýnek" dala třeba jeho oblíbené křupinky nebo nějaké drobné hračky. No nakonec to nechám až na příští rok, až z toho bude mít ještě o něco více rozumu. Letos jsem ho tedy dělala pro sebe. Juhů. (Nekorektní adventní kalendáře moc neuznává a neraduje se z nich zdaleka tolik, vlastně skoro vůbec - nechápu. :D )

A jak to dopadlo?




Ale postupně. Inspirace na adventní kalendáře je všude milion. Zkuste se podívat třeba na Pinterest - ZDE. Pro rychlou ukázku toho, co je teď velmi populární:


The Library Pocket Calendar | 33 Clever And Adorable DIY Advent Calendars:
Rustic Advent Calendar. Wall Mounted Advent Calendar perfect for a Rustic Christmas. thediydreamer.com:
The Fancy Clothespin Advent Calendar | 33 Clever And Adorable DIY Advent Calendars:
Recycled Toilet Paper Roll Christmas Advent Calendar!  Great Idea!:

Musím říct, že nápady jsou to opravdu hezké a třeba něco z toho příští rok zrealizujeme. Mně se ale z nějakého nepochopitelného důvodu zdálo, že letos podle tohoto vzorce adventní kalendář v Česku vyrábí snad úplně každý. Tak jsem pro sebe chtěla něco malinko originálnějšího (a čokoládovějšího).

Proto jsem si koupila v Lidlu tyto kulaté čokoládíčky. Nejsou duté, ale jsou plné a z kvalitní čokolády. Navíc se mi líbilo, že připomínají vánoční baňky a jsou tedy vánoční jaksi samy o sobě. (Na fotce už jich je tam posledních pár kuliček, jinak jich je v pytlíku cca 30.)


Pak už jsem na ně jednoduše napsala fixem čísla.


Připevnila jsem je barevnýma rýsováčkama na bavlnku.



A šup s nimi na zeď, kde slouží jako pěkná vánoční dekorace.





Taky jste si letos připravili adventní kalendář? Pochlubte se fotkami tady a nebo na mém Facebooku!

Komentáře

  1. taky jsem vyrabela :) a mas pradvu.. soucasne adventni kalendare stoji dost za prd - max 30% kakaa a zbytek cukr a tuk. moje italska polovicka by ho v zivote nejedla (co nema aspon 80% kakaa neuzanva), tak nezbyvalo nez vyrabet. koupila jsem si zaklad v tigeru - z hezke pevne latky, kazdy den je obrazek ve tvaru vanocniho darku (v ruzove a zelene, bohuzel min infantilni barvy nemeli, ale i tak je pekny) se snurkou na uchyceni nejake drobnosti. postupne jsem nakoupila dynova seminka, bananove chipsy, susene svestky, konzervu tunaka, sklenicku burakoveho masla ze zajici v krabici (jestli jeste neznas, doporucuju!) a dalsi malickosti nejen k jidlu, vcetne kancelarskych sponek ve tvaru kniru, memory papirku,...kazdou vec zabalila do vanocniho papiru a privazala na latku. foto nemam, ale poridim. sklidil uspech uz jen vyrobeny a kazdy den se tesim, az si otevre dalsi balicek a najde neco, co mu chutna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to zní skvěle! Určitě mi pak nahoď foto (tu nebo klidně na FB).

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př