Přeskočit na hlavní obsah

mateřství ~ úterý se třemi dětmi brzy po sobě

Dnes se vrátím k započatému mini-seriálu, který jsem si nazvala "Týden se třemi dětmi brzy po sobě - v našem stylu". Po minulém článku o jednom našem průměrném dubnovém pondělí, je na řadě ÚTERÝ. Jen dodám, že ho mám rozepsaný už delší dobu, takže informace to nejsou úplně nejaktuálnější. Ale určitě jsou zachováníhodné. :D (Všechny postavy a události v tomto seriálu jsou reálné a nepřibarvené. Jakákoli podobnost se skutečnými žijícími osobami rozhodně není náhodná.)



Hlavní účastníci - Toník (4 a 1/4 roku), Olívka (2 a 3/4 roku), Bětuška (1 rok), plus dva rodiče - napůl supermani a napůl zombíci


Roční období - jaro se láme v léto (juhů, ubývá nám dost oblékání!)

ÚTERÝ

7:30
Byl by to býval dost luxusní čas vstávání, kdyby to neznamenalo, že nestíháme. Nekorektní jde dnes na devátou, takže "po cestě" odveze Toníka do školky on. Ale v žádném případě nesmí mít dnes zpoždění, čeká ho v práci nějaká kontrola seshora! Jdu rychle chystat snídaně a Toníkovi oblečení. Kmitáme všichni, děti jsou naštěstí relativně v klidu a spolupracují, nejzásadnější je, co nejdřív odbavit Toníka. Taaakže 4x muslli, 2x káva, 2x kakao a 1x rýžová kaše. Rychle zcheckovat předpověď počasí a adekvátně oblíct Toníka. Zuby, česání. Vše se podaří a kluci odcházejí z bytu v celkem rozumný čas, tak snad by dnes měli dojít do školky včas!

8:30
Olívka se po snídaní, základní hygieně a převlečení chvilku kouká na pohádky - dnes je to Požárník Sam. Já zatím obstarám všechno kolem Bětky a pak beru holky pohrát si na terasu. Obě okupují střídavě pískoviště a trampolínu. Bětka vždycky ihned letí tam, kde je zrovna Olívka. Hrajou si hezky a já si užívám chvíli klidu na rozeslání odpovědí na zprávy, co mi už asi den nebo dva visí v mobilu.


10:00
Jdu nachystat pro holky sváču, nechávám je na terase, ale do pěti minut jsou stejně u mě. :D Svačíme bílý jogurt, hrajeme si a naháníme se, Bětušku chystám na spaní, pak ještě nakojit a kolem půl jedenácté ji dám do kočárku, chvilku povozím po terase a Bětka usíná.

11:30
Společnými silami jsme s Olívkou uvařily těstoviny s boloňskou omáčkou, Olívka mi u všeho asistuje a se vším pomáhá (a trochu tím prodlužuje dobu, kterou to celé trvá). Olívka má špagety moc ráda, takže jí s chutí a sama a nevyžaduje od mě tentokrát žádné hraní her, jak mívá v oblibě. Dokonce stihnu i uklidit kuchyň po obědě a vyskládat a naskládat myčku. Po obědě musím teda kompletně umýt a převlíct Olívku, ale dobrý!

12:30
Olívka usnula po chvilce hraní a povídání a já zapínám počítač. Dnes doufám, že se mi podaří dokončit jeden rozepsaný článek na blog. Ale to se teda pěkně pletu. Bětka se dnes budí dřív, než obvykle, takže dnes se mi spaní holek překrývalo jen nějakých 8 minut. Jako naschvál! Tak místo psaní jdu kojit a přebalovat.


14:00
Bětka je po obědě, takže převlíkání, a pak si chvilku hraje s kostkami a knížkami. Já si mezitím vařím kávu a do toho chystám svačinku pro Olívku, která každou chvílí vstane. Podaří se mi ještě zabalit pití a svačiny na odpoledne, nachystat s sebou plínky a další nezbytnosti a Olívka vchází do kuchyně.

15:30
Po vypravovacím a oblíkacím maratonu (Olívka v mezičase zkoukla jednu krátkou pohádku), jsme vyrazili pro Toníka, obě holky trochu pomrčují, ale čas máme pěkný. Ve školce jsme něco málo před čtvrtou, ale děti už jsou tam poslední dvě. Jedno z nich si tedy beru. :D Po (snad nekonečném) převlíkání a vypravování ze školky se venku zastavujeme u místa, kde bývají ploštičky, děti je nadšeně pozorují. Trochu doufám, že Bětka usne po cestě do angličtiny, protože ty necelé dvě hodiny, co dnes spala, jsou na ni spíš málo.

16:40
Tak Bětka po cestě samozřejmě neusla, ale tím se zvýšila pravděpodobnost, že usne až pak po cestě domů, což není žádná výhra. Děti dělaly po cestě strašný kravál v šalině, naštěstí jsme jeli jen pár zastávek. Ze zastávky až na angličinu jsem museli dělat celou cestu závody - to se líbilo všem a zlepšilo to všeobecnou náladu (jen lidi na nás trochu divně koukali).


17:35
Máme po angličině - chodíme na takové super hrací a zpívací lekce do dětské kavárny, kde děti "pracují", Bětka si u toho pohraje a já si dám kávu a zákusek. Všechny děti dnes byly hrozně rozjeté a držet tu půlhodinu trvající lekci bylo fakt s vypětím všech sil lektorky. No už jim to zůstalo a i po angličtině si všichni dost zběsile hráli, několikrát na ně zvyšuji hlas.

18:40
Odcházíme z angličiny za všeobecného zmatku a řevu. Bětka je hodně uplakaná a furt na mě nalepená, děti nespolupracují a ještě nechtějí odcházet. Nervy mi tečou snad i ušima. Nakonec se vykopeme ven, Bětka téměř okamžitě usíná v kočárku a děti se sice trochu zklidní, ale jsou protivné celou cestu. Musím je hodně motivovat k chůzi domů a nakonec Olívku beru na skejtík. To se Toníkovi samozřejmě nelíbí, takže dohodneme nějaká pravidla střídání a hlavně honem - ať už jsme doma!

19:10
Jsme doma, Nekorektní už tu několik desítek minut je, takže douklízel kuchyň i hračky, a tak to u nás vypadá jako u lidí - díky za to! Bětka se budí s pláčem, já jdu kojit a Nekorekní dohlíží na odstrojování dětí, umytí rukou, atd. Pak se Toník s Olívkou jdou chvíli dívat na jeden nebo dva díly Pyžamasek, já jdu přebalit Bětku a pak odstrojit sebe a Nekorektní dochystává večeři pro všechny. Budou tousty, juhů!


19:50
Jsme po večeři a děti lítají po bytě a celkem hezky si hrajou všichni tři spolu. Takže máme chvilku klidu na úklid kuchyně a na promýšlení, co dál. Nakonec děti ženeme do vany, ale Toník se dnes koupat nechce za žádnou cenu. Nakonec se shodneme, že nemusí, ale půjde si mezitím pěkně hrát do pokoje, žádné pohádky nebo něco. Holky se okoupou a pak už jen pyžama, zuby a všechen ten šrumec okolo.

20:45
Kojím Bětku v naší posteli v ložnici a Bětce to dost trvá, ale nakonec usne. Příště mi po cestě z angličtiny nesmí usnout prostě! Nekorektní zatím čte pohádku v pokoji starším, Olívka u toho usne a Toník to pak už po pohádce zvládne sám. Super.

21:30
Po chvíli povídání v kuchyni si s Nekorektním pouštíme film a u toho usnem. Do té doby se dokonce žádné dítě vůbec nevzbudí, takže velmi úspěšný večer! :D Bětka se pak kojí kolem půlnoci a pak ještě jednou nad ránem, oboje ale v polospánku. Jejím i mém. Úterý je za námi.

Komentáře

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př