Přeskočit na hlavní obsah

testujeme ~ nádherný kalendář Lyonis

Možná si pamatujete, že se k nám domů před časem nastěhoval nádherný plánovací kalendář pro děti z dílny neuvěřitelně šikovné Adély aneb Lyonis. (Rozhodně koukněte na její Fler či Facebook.) Toník kalendář dostal ke třetím narozeninám a dodnes je "nastavování kalendáře" (jak sám říká :D ) jedna z jeho nejoblíbenějších činností.


V oblibě ho doma máme momentálně všichni tři, Nekorektní si dovolil zůstat vůči kalendáři indiferentní, znáte to? :D Každopádně - já ho miluji proto, že je krásný a vkusný a vyloženě nám zdobí kuchyň. Mimoto vnímám čas, který s Toníkem trávím u kalendáře, jako velmi příjemný, přínosný a obohacující pro všechny.

Toník ho miluje proto, že díky němu má vždy přehled o tom, co ho kdy přesně čeká. Hodně nám to ulehčuje situace, kdy se mu třeba zrovna nechce do školky nebo kdy se už hrozně dlouho dopředu těší k babičce. Taky ho baví hledat a nacházet konkrétní magnetky a uplatňovat svou samostatnost v tom, kam co podle něj patří.

Zajímavě nám taky kalendář slouží k povídání o emocích. Toník mě často překvapí, jaký magnetek zrovna ten den vybere pro znázornění své nálady. Pěkně si pak o tom povídáme. Těchto magnetků si proto maximálně cením a je to podle mě prostě boží nápad!

No a Olívka? Ta ho miluje proto, že ho ráda celý boří a pak magnetky "vrací". :D Samozřejmě kvůli tomu vzniká doma i dost konfliktů, ale to máme úplně u všeho. :D Nicméně už pochopila, že přímo před Toníkem je bořit kalendář neradno, tak si to spíš nechává na dobu, kdy jsme tu samy. (A já pak jako správný komplic stopy po činu zahlazuji.)


Strašně super mi kalendář přijde taky pro procvičování čísel a dnů v týdnu a ročních období a podobně. V těch časových údajích má Toník ještě pěkný hokej, ale díky kalendáři začíná chápat, jak fungují dvojciferná čísla. Teda aspoň malinko. :D Určitě si pusťte video, co přidávám na závěr této minirecenze.

Kalendář je podle mě (i Adély) naprosto perfektní především pro děti školkového věku. Adéla ho totiž původně vyrobila hlavně pro svého synka, aby pochopil, jak se mění dny, a aby mu tak ulehčila celou tu změnu s příchodem školky. V tom počátečním chaosu (hlavně pokud děti chodí do školky jen některé dny v týdnu jako náš Toník) je kalendář pro děti neocenitelným pomocníkem. A to vůbec nemluvím o tom, že je kalendář učí přesně ty věci (čísla, roční období, měsíce, dny v týdnu, počasí, rozdělení dne), na jejichž pochopení jsou v předškolním věku většinou ideálně připravené.

Většinu z vás bude asi primárně zajímat, z čeho se kalendář skládá a jak je vymyšlený. Tak jdem na to. Verze kalendáře, kterou máme my, obsahuje:


  • ohebnou magnetickou plánovací tabuli o rozměrech cca 40 x 50 cm. Tabule je fakt geniální, měkká, poddajná a bude držet na jakémkoliv kovovém povrchu, je logicky členěná a přehledná.

  • 21 magnetků s aktivitami - to je pro Toníka gró a zábava celého kalendáře. Magnetky si sám vyhledává a umisťuje do kalendáře podle toho, kdy se na jakou činnost chystáme. Magnetky (všechny) opravdu skvěle drží. Navíc jsou polepené voděodolnou samolepkou, takže odolaly i Olívčiným raným pokusům o jejich cumlání a ochutnávání. :D Super taky je, že magnetky aktivit navíc si u Adély můžete i sami vybrat a doobjednat, a to včetně různých rozšiřujících aktivit, které vám můžou v základní sadě chybět.

  • 15 magnetků s počasím, ročními obdobími a náladou - platí pro ně to, co výše. Musím říct, že se mi hrozně líbí to, že je kalendář zahrnuje a (alespoň tedy u nás) jsou zrovna tyto magnetky opravdovou studnicí konverzačních a "studijních" témat. Díky za ně!
  • 12 magnetků s číslicemi, 12 magnetků s měsíci a 3 magnetky s letopočty
  • 10 čtvercových magnetků s úkoly a k tomu 5 kulatých magnetků s hvězdičkami, označujícími splnění úkolu - Tady musím říct, že k tomu Toník ještě úplně nedozrál, ale strašně se těším, až to přijde. Někdy s úkoly tedy experimentujeme (a Toník je pak s nadšením plní a možnost přidat si k úkolu hvězdičku ho opravdu motivuje), ale na dost úkolů se mi zdá ještě trochu malý, tak jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál.

  • 2 magnetky s označeními "dnes" a "speciální den" - možná se to může zdát jako drobnost, ale tohle je opravdu super nápad, Toníkovi hodně pomáhají s orientací v čase a hojně je využíváme.

To je asi ve zkratce ke kalendáři vše. To bych ale nebyla já, abych vám ještě nenaložila trochu pozitiv. Ten kalendář zkrátka potřebujete! Adéla je strašně šikovná podnikavá máma od dvou dětí (a s třetím na cestě - to se u mě na blogu cení :D ). Kalendář vyrábí sama, vyrábí ho s láskou a opravdu kvalitně, žádná velkovýroba, žádný nevkus, žádné odfláknutí, žádná Čína prostě. Má zkrátka můj velký obdiv!!

Cena tohoto kalendáře je 1990 Kč. Což pro rodiče malých dětí často není úplně zanedbatelná částka. Ale kdo z vás někdy něco vyráběl a "na vážno" prodával, tak mi jistě potvrdí, že je to cena vzhledem k materiálům, práci a času celkem nízká! A boží je, že vám kalendář vydrží a poslouží dlouho a pro více dětí. Nejdete ho tady. Pak Adélka ještě prodává trochu jednodušší verzi za 1390 Kč, která se od té naší liší pouze tím, že magnetky nejsou dřevěné, ale obyčejné, což usnadňuje celý výrobní proces. Ten najdete tady.

Nějaký magnetek ztratíte nebo nějakým zázrakem zničíte (děti jsou dost vynalézavé, že ano)? Není problém si je doobjednat. Budete mít nějaký nápad, chtít nějakou změnu nebo rozšíření? Napište Adélce a uvidíte, jestli něco vymyslíte. Aktuálně je tedy situace taková, že Áďa v září čeká další přírůstek do rodiny, takže kdo budete chtít kalendář pro děti včas k nástupu do školky, čím dřív objednáte, tím líp. Po narození miminka bude Adéla možná muset na nějaký čas výrobu kalendářů stopnout, protože samozřejmě teď ještě nemůže tušit, co za "čertíka" se jim vlastně narodí. :)

P.S., na které všichni jistě čekáte. :D Pokud si kalendář objednáte, mám pro vás milý bonus. Když do poznámky u objednávky napíšete "Mateřská povolená", můžete si ZDARMA k objednávce vybrat jako dárek až 10 bonusových magnetků s aktivitami, které nejsou součástí základní sady. Třeba některé z těchto:



A závěrečné video - Toník v akci! :D





Komentáře

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př