Přeskočit na hlavní obsah

Toník ~ jedenáctiměsíční

Toník má jedenáct měsíců. Tento poslední měsíc byl ve znamení několika významných událostí. Po velmi náročném prosinci a lednu se Toníkovi postupně ustálil nový spánkový režim. Nyní spí už jenom jednou za den - 1,5 až 3,5 hodinky po obědě. Důležitou novinkou je noční odstavení, ke kterému jsem se po veškerém trápení minulých měsíců odhodlala. Toník už v noci nepije a mnohem víc spí. A hlavně spím mnohem víc i já, což je opravdu úleva. O tomto tématu se chystám napsat samostatný příspěvek, až se k tomu dostanu. 

Jinak se jedenáctý měsíc Toníkova života povedl. Toník leze jako drak, chodí kolem nábytku a velmi často se pouští a samostatně stojí. Ze stoje si bez problémů dřepá a zase stoupá. Navíc se nově dokáže postavit i sám v prostoru a moc se mu to líbí. Rád tancuje na svou oblíbenou písničku (KLIK).

Začíná být trpělivější při hře s hračkami a různými jinými předměty. Už umí postavit věž z kostek, zvládne dát i tři kostky na sebe. Baví ho házet předměty např. do nějaké krabice a pak je znovu vyndávat a házet zase jinam (a znovu vyndávat). Krámuje šuplíky jako o život (a často, co vykrámuje, pak také vrátí, což je fajn změna). Všechno zkoumá, v poslední době frčí hlavně vypínače na zdi.

Umí říct "táta", "máma" z "mam" se stalo "ňam" a k tomu říká "nán", což je banán, a v poslední době taky "není". Umí ukázat, jak je veliký, udělat "malá" a na požádání předat hračku. Začíná ukazovat na věci okolo, zatím teda celou dlaní. Už ho baví prohlížet si obrázky, hlavně zvířátka, kterým dává pusinky. Často se mu zadaří čůrat do nočníčku, ale hlídat to musí hlavně rodiče. 

Zdá se, že ho to stále víc a víc baví v kočárku. Miluje koupání (pořád) a baví ho hrát si ve společnosti jiných dětí. Starší děti rád pozoruje např. v dětských hernách. Když ho někdo jiný než rodiče pár hodin hlídá, je opravdu zlatý a vůbec nepláče ani nic podobného. Nesnáší, když se někde něco děje (např. když vařím) a on musí být na zemi, chce na vše vidět a u všeho být.

Kolik měří a váží netuším, asi něco málo vyrostl, s váhovým příbytkem si tolik jistá nejsem. Čtyři rostoucí čtyřky si stále dávají na čas a ještě se neproklubala ani jedna. Jo a taky jsme Toníka v tomto měsíci ostříhali na tři milimetry. A už mu vlasy neuvěřitelně vyrostly zas.

Bez zajímavosti také není, že den po svých "jedenáctiměsíčninách" Toník udělal své první krůčky. Ale o tom zase příště, až budu mít nějaký foto či videomateriál..

A jaký byl Toníkův jedenáctý měsíc?












Komentáře

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př